Obejrzyj wystąpienia prelegentów i prelegentek BeZee 2015!
BeZee 2015
Gamifikacja w edukacji
Gamifikacja to mówiąc w skrócie wykorzystanie mechaniki gier w innym kontekście niż sama zabawa. W tym bloku dowiemy się jak poprzez gamifikację wykorzystać ich potencjał do motywowania i angażowania dzieci i młodzieży w akcje edukacyjne i społeczne.
Fun learning
Wiele osób uważa, że nauka nie jest niczym zabawnym. A co jeśli stałoby się inaczej i nauka byłaby radosnym i entuzjastycznym doświadczeniem? Fun Learning to filozofia oparta na przekonaniu, że tak właśnie powinno być!
Generacja Z
Jak projektować edukację, która odpowiada na potrzeby nowego pokolenia? Generacja Z wytwarza nowe kody komunikacyjne co pociąga za sobą nieuchronne zmiany. Otwórzmy się na nowe!
Prelegenci i Prelegentki 2015
Prowadzący 2015
Startupy 2015
Atrakcje 2015
Strefa mediów społecznościowych
„Puścić tweeta”, „wysłać snapa” – takimi słowami dziś operują młodzi ludzie, którzy w social mediach spędzają coraz więcej czasu. Jak znaleźć z nimi wspólny język? Dołącz do społeczności! Dowiedz się, jak odnaleźć się w mediach społecznościowych i wykorzystać je do codziennej komunikacji. Nasi eksperci będą na Ciebie czekać w Strefie Social Media zlokalizowanej na antresoli.
EduExpo
O edukacyjnych nowinkach technologicznych prosto z trójmiasta usłyszycie na naszej scenie, a w strefie Expo będziecie mogli przetestować to, co aktualnie oferuje nam rynek. Eksperymenty chemiczne przy wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości, gry edukacyjne czy zestawy do budowy i programowania robotów zaprojektowane z myślą o szkole. To wszystko i więcej zobaczycie podczas BeZee.
Zgraj się!
Podczas BeZee możesz nie tylko usłyszeć ciekawe prelekcje, ale też sprawdzić, z jakich mediów społecznościowych młodzież dzisiaj korzysta i zapoznać się z nowinkami na rynku edukacji. Dla tych którzy zanurzą się wraz z nami w świat edukacyjnych trendów rozlosujemy nagrody.
Program 2015
Wszystkie wystąpienia w języku angielskim będą tłumaczone symultanicznie na język polski.
08:00
Rejestracja
25
60mins
About
Otwarcie konferencji
Piotr Kowalczuk / Za-ca Prezydenta Miasta
Krzysztof Trawicki/ Wicemarszałek Województwa Pomorskiego
Monika Kończyk / Pomorska Kurator Oświaty
Tomasz Szymczak / Prezes Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER
About
I Blok: Jak nowe technologie mogą wspierać empatię?
45mins
About
Anne Gilleran
Technologia to nie wszystko…
Cyfrowy świat, w którym żyjemy, napędzany jest przez algorytmy i programowanie mające na celu kształtowanie naszych pragnień i sposobów myślenia. Anne Gilleran w swojej prelekcji przyjrzy się obecności technologii w naszym życiu, przeciążeniu informacją, rosnącej personalizacji sztucznej inteligencji oraz jak te zjawiska wpływają na sposób, w jaki oddziałujemy na świat. Spróbuje też znaleźć odpowiedzi na pytania: jakie są implikacje dla nas jako wychowawców w nauczaniu młodych ludzi? na jakich obszarach powinniśmy się skoncentrować? jakie metody powinniśmy stosować?
About
Marta Czapińska i Marlena Plebańska
Nowoczesne technologie jako narzędzia wspierające rozwój kompetencji miękkich u uczniów
Powszechnie uważa się, że nowoczesne technologie zabijają współpracę i komunikację u dzieci, młodzieży i dorosłych. Upatruje się w nich zagrożeń dla społecznego rozwoju młodych ludzi. Jednocześnie widzimy, że ich obecność w naszym życiu jest niemal nieunikniona. Podczas wykładu, odpowiemy sobie na pytanie, jak nowoczesne technologie mogą wspierać rozwój kompetencji miękkich, jak możemy mądrze je wykorzystywać tak, aby uwzględnić zmiany cywilizacyjne z jednoczesną troską o harmonijny rozwój naszych uczniów.
About
André Eiras
Krótkie filmy jako prosta droga do zaangażowania młodych ludzi
Telefony komórkowe są powszechnym przedmiotem w rękach młodych ludzi. Pozwalają na łatwy dostęp do niemal nieskończonej ilości informacji, a ich zastosowanie może być bardzo różnorodne, choć głównie używane są do budowania i utrzymywania relacji społecznych. Odkrywając inne funkcje telefonów komórkowych można zaprosić młodych ludzi do stworzenia krótkich filmów, które zaangażują ich w proces twórczy, pozwolą na różne sposoby ekspresji, tworzenia narracji i rozwoju postaci. Dzieki temu uczeń ma szansę zgłębić zasady kompozycji oraz rozwinąć swój zmysł estetyczny. Końcowy rezultat i materializacja ich wysiłków ma kluczowe znaczenie dla podniesienia ich samooceny, funkcjonując jako lustro odzwierciedlające kogoś zdolnego do tworzenia pięknych rzeczy. Ten proces, który jest podejmowany indywidualnie z każdym uczniem, promuje większe zaangażowanie w szkołę poprzez rozwijanie bliskiej i mocnej relacji między uczniem a nauczycielem, opartej na zaufaniu i akceptacji.
About
Kamil Śliwowski
Więcej niż za darmo. Jak otwarte zasoby stają się paliwem nowoczesnej edukacji?
Korzystamy z nich codziennie, od Wikipedii przez Akademię Khana po setki serwisów, które pomagają zrobić łatwo plakat, lub blogów, z których czerpiemy inspiracje. Otwarte zasoby to jednak zacznie więcej niż coś dostępnego za darmo, to żywy dowód na to, że wszyscy możemy tworzyć i mamy w sobie potencjał, by dzielić się swoją wiedzą, by uczyć się poprzez doświadczenie i kreowanie. Jak włączyć otwarte zasoby do zajęć w szkole, by je urozmaicić, zachęcać tworzenia i uczyć o podstawach prawa?
About
Tomasz Waleczko
Internetowa rewolucja i jej wpływ na rozwój mózgu
About
Marzena Żylińska
Dygitalizacja skansenu czy twórcze wykorzystanie potencjału nowych technologii?
Samo wykorzystanie w edukacji nowych technologii nie jest jeszcze żadną innowacją. Z pomocą komputerów i innych cyfrowych narzędzi można robić ultrakonserwatywne lekcje. Ale wprowadzenie nowych technologii do szkół może być również początkiem prawdziwej, głębokiej zmiany. Aby tak się stało trzeba wykorzystać ich innowacyjny potencjał. Pytanie:
- Czy wyposażenie szkół w tablice interaktywne i komputery oznacza ich unowocześnienie?
- Czy dziś umiemy w edukacji wykorzystać potencjał nowych technologii?
- Czy nowe technologie mogą zmienić szkołę?
- Jak wykorzystywać nowe technologie do działań twórczych?
- Czy korzystanie z nowych technologii ma negatywny wpływ na relacje międzyludzkie i na empatię?
- Czy korzystanie z nowych technologii zmienia strukturę naszych mózgów?
- Nowe technologie a tradycyjna metodyka: Między podręcznikiem a Internetem
About
II Blok: „Zwinna” szkoła przedsiębiorcza XXI w.
45mins
About
Agnieszka Płoska
Edu-Crowdfunding – nowy trend finansowania edukacji, czy nadal mało znana nisza?
Łatwiej realizuje się projekty wspierane przez rzeszę fanów, bo: dodają skrzydeł, dają informację zwrotną, wspierają i po prostu są. Nowa era już nadeszła – to nasz czas na łączenie różnych metod finansowania projektów edukacyjnych. To czas na angażowanie wszystkich zainteresowanych i zapraszanie obcych ludzi do wsparcia naszego pomysłu. To idealny czas na realizowanie pomysłów wcześniej odrzuconych przez placówki czy komisje. Już nie przeprowadzamy rewolucji oświatowej po cichu, ale docierając do tysięcy. Czy crowdfundig w edukacji to już trend, czy jeszcze ciągle mało znana nisza? Porozmawiajmy o tym, czy warto angażować tłumy w realizację własnych marzeń. Zapraszam, Agnieszka Płoska.
About
edu2day – finał
About
Paulina Orbitowska-Fernandez i Marta Orbitowska
eduScrum, czyli jak zwinne rozwiązania ze świata IT mogą wspierać edukację
Pragnąc stworzyć kulturę uczenia (się) na miarę 21 wieku, dlaczego nie podpatrywać pomysłów na budowanie innowacyjnych kultur współpracy w firmach takich jak Google, Spotify i GE, które wykorzystują" zwinne" techniki do tworzenia swoich unikalnych i wysokiej jakości produktów? Jaki jest ich sekret? To zarządzanie Agile ( „zwinny” w języku polskim), czyli kultura współpracy, opartej na szacunku i skutecznej komunikacji, gdzie zespoły szukają rozwiązań typu wygrany-wygrany, zwinnie adaptują się do zmieniających się okoliczności, pobudzając swoją kreatywność, iteracyjnie ( małymi krokami) docierają do wyznaczonego celu, wspierając się stałą refleksją nad tym, co służy skutecznym działaniom, a co nie. Czerpanie z nurtu Agile wsparte jest badaniami oraz doświadczeniem na temat wewnętrznej motywacji i realnym, sprzyjającym potrzebom współczesnych uczniów w uczeniu się. Scrum jest jednym z narzędzi Agile, a eduScrum pochodzi bezpośrednio od niego. Podczas prelekcji opowiemy, jak eduScrum może wspierać naszych uczniów w rozwoju kluczowych kompetencji takich jak kreatywność, współpraca, komunikacja oraz krytyczne myślenie.
About
Magdalena Wójtowicz
Budujemy mosty między edukacją i biznesem – inspirujące przykłady współpracy
Analfabetą będzie ten, kto nie potrafi się uczyć, potem oduczać, a następnie znowu uczyć – pisał Toffler w książce „Szok przyszłości”. Jakie największe wyzwania stoją przed młodymi ludźmi w świecie intensywnego rozwoju technologii? Czy szkoła powinna wspierać budowanie mostów między edukacją a biznesem? Czego tak naprawdę potrzebują dzisiaj uczniowie, studenci i ich przyszli pracodawcy? Te pytania zadaję sobie każdego dnia starając się wspierać nauczycieli, uczniów oraz przedsiębiorców aby łączyć te środowiska i pomagać im lepiej siebie wzajemnie zrozumieć. Porozmawiajmy wspólnie o tych wyzwaniach.
About
Panel dyskusyjny
Grzegorz Stunża, Marcin Polak, Jacek Samujło, Piotr Medyński, Małgorzata Nowicka, Oktawia Gorzeńska
About
15:30-17:00
Warsztaty
About
Paulina Orbitowska-Fernandez
Empatia w życiu nauczyciela
Szkoła to miejsce, w którym spotykają się potrzeby kilku grup: uczniów, ich rodziców, nauczycieli, dyrekcji. W codzienności nauczyciela wiąże się to z dużą ilością zadań, obowiązków, niekiedy napiętym grafikiem i stresem. Podczas naszego warsztatu, opartego na pracy i działalności Marshalla Rosenberga, twórcy Nonviolent Communication, NVC ( Porozumienia bez przemocy), pracować będziemy nad empatią w pracy nauczyciela, która jest jak „maska tlenowa”, niezbędna do przeżycia i jakościowego życia. Przyjrzymy się trudnym komunikatom, które niekiedy słyszymy w szkole oraz sposobom na to, jak zadbać o siebie oraz o drugą osobę w relacjach szkolnych.
About
Michał Kanarkiewicz
Królewska gra – czyli jak wykorzystać szachy w edukacji
Warsztaty skierowane są do rodziców, nauczycieli oraz wszystkich osób zainteresowanych rozwojem dziecka. Podczas naszego spotkania poruszymy zagadnienia związane z praktycznymi korzyściami gry w szachy. Porozmawiamy o nowej podstawie programowej – zapisach dotyczących gry w szachy i możliwościach praktycznego ich zastosowania. Nasz ekspert podzieli się również praktycznymi wskazówkami i wiedzą, jak nauczyć dziecko gry w szachy. Przewidujemy czas na zadawanie pytań prowadzącemu. Zachęcamy do ich przygotowania. Zapraszamy! Od uczestników warsztatów nie wymagamy umiejętności gry w szachy.
About
Kamil Śliwowski
Co warto wiedzieć o otwartych zasobach i prawie autorskim w szkole?
Choć czasem internet sprawia takie wrażenie, to nie wszystko tam wolno i nie ze wszystkiego, co tam znajdziemy, możemy swobodnie korzystać w pracy kreatywnej. Chcesz dowiedzieć się jak w swojej pracy wykorzystać treści na licencjach Creative Commons lub z domeny publicznej? Wykorzystać to, co za darmo w sieci by rozwijać swój warsztat pracy? Zmierzyć się z mitami o prawie autorskim, które mogą wpędzić w kłopoty? Podczas warsztatu porozmawiamy o tym, co możemy zrobić w ramach tzw. dozwolonego użytku, jak wyszukiwać, rozpoznać i poprawnie używać takich zasobów jak zdjęcia, grafiki oraz o tym, kiedy i jak licencje mogą być dla Ciebie dobrym narzędziem do publikacji własnych treści.
About
Dorota Myślińska
Neurodydaktyka – fakty i mity. Jak nowe technologie mogą pomóc uczyć się?
Neurodydaktyka, neuroedukacja. Neuromity i psychomity. Układ limbiczny – układ „nagrody i kary”, emocje. Różnice międzypółkulowe – czy to ma jakieś znaczenie? Neuroplastyczność. Rola przekaźników w procesie pamięci. Sen i konsolidacja szlaków pamięciowych. Neurony lustrzane. Empatia a efektywność procesu uczenia się. Wykorzystanie narzędzi: interaktywne quizy, chat, chmury wyrazowe. Warszatat będzie składał się z wykładu z prezentacją multimedialną i projekcją krótkich filmów oraz pracy warsztatowej (składanie trójwymiarowego modelu mózgowia człowieka, analiza atlasu mózgu - Human Brain Atlas 3D, wykorzystanie aplikacji, quizów, chatu) i dyskusji.
About
Wojciech Pitura
Wirtualny biznes, realne kompetencje czyli jak wdrażamy praktykę na lekcje przedsiębiorczości?
W trakcie warsztatów uczestnicy wezmą udział w symulacji biznesowej i będą podejmować realistyczne decyzje biznesowe, m.in.:
- projektowanie oferty,
- zakup sprzętów i materiałów,
- zatrudnienie pracowników,
- reklama tradycyjny oraz internetowa,
- ustalenie cen.
About
Marcin Paks
Nauczanie w modelu STEAM – uczeń twórcą
Konstruowanie realnie działających modeli badawczych, nauka programowania czy mechatronika…? Holistyczna wizja edukacji od nauki programowania z polską grą Scottie Go! do konstruowania mobilnych laboratoriów badawczych z zestawem BECREO i BOSON. Narzędzia badawcze tworzone przez uczniów, a wykorzystywane przez nauczycieli w korelacji między-przedmiotowej. Przyjazne rozwiązania przetestowane i sprawdzone przez portal EdTechNet - Nauczanie przez doświadczanie. W trakcie spotkanie dowiesz się jak uczniowie mogą zaprojektować i zbudować realnie działający model badawczy do wykorzystania na wszystkich przedmiotach. A wszystko to z wykorzystaniem ogólnie dostępnych materiałów i prostych w obsłudze, bezpiecznych modułów elektronicznych.
About
Miejsce
ECS to nowoczesna instytucja kultury, która utrwala pamięć o naszym największym sukcesie obywatelskim – zwycięstwie Solidarności.